tirsdag den 21. september 2010

To accessorise...

Efter at havde rodet rundt med lyserøde pastelkjole kom jeg til at gruble over hvilke accessories jeg skulle bruge til kjolen, og hvad der generelt ville passe til:

Af sko fandt jeg mine brudesko, som desværre er lidt hærgede på hælen. Med 8 cm hæl giver de kjolen et ekstra lille spark, der passer godt til. 


Inspireret af Dita von Tease fandt jeg også mine cremehvide operahandsker frem: Lange satin handsker med tre små knapper ved håndledet så man kan få hånden fri uden at tage handskerne af. 

Jeg havde oprindeligt planlagt at bruge et mørkelilla fløjlsbånd til bælte til kjolen, men det bliver skiftet ud med et cremefarvet satinbånd.

Til håret har jeg besluttet at sy en sløjfe, der kan sættes fast på en høj hestehale. -

Sidst men ikke mindst gik det op for mig, hvilken film alt det her minder mig om: Stepford Wives, -en horror/komedie med Nicole Kidman, hvor intelligente kvinder bliver hjernevaskede til 'perfekte' housewifes.

Så i bedste housewife-stil vil jeg nu bringe opskriften på familiens æbletærte, der så absolut kan anbefales!

Æbletærte

Dej:
1 æg
200 g mel
100 g smør
75 g sukker
100 g marcipan
Korn fra en stang vanille (evt. 1 skf. Vanillesukker)

Fyld:
2-3 æbler skåret i skiver
kanelsukker

Bland alle ingredienserne til dejen og fyld den i en tærteform. fordel æblestykkerne pænt over dejen og drys med rigeligt kanelsukker.

Bag tærten ved 200 grader i ca 30 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar