tirsdag den 14. september 2010

Crinolinen


Næste lag i påfuglekjolen er crinolinen, som jeg har lavet ud fra Truly victorians TV103 Elliptical cage crinoline.
Jeg syede selv løbegangene til stiverne, og brugte det hårde 11 mm bredde fladstål fra handler textiler. Jeg har for flere år siden købt en 50 m rulle, da jeg troede at dette stål var egnet til corsetter. Det er det ikke, det er alt for stift til at det er behageligt at have på.

Jeg er egentlig ikke helt tilfreds med crinolinen fra truly victorian, -den er designet så den har lige sider, og den er ret besværlig at få til ikke at hænge bagtil, som man kan se på første billede.
Den optimale crinoline jeg drømmer om giver en mere buet end A formet silouet, og er betydeligt lettere. Vægten er dog helt sikkert min egen skyld, da stålet jeg havde liggende var meget tykkere og tungere end det truly victorian anbefaler. Jeg overvejer kraftigt at fjerne hver anden af stål-stiverne, da stålet er stærkt nok til at holde formen med det halve antal stivere.

2 kommentarer:

  1. Er dybt dybt imponeret.. minre kan ikke gøre det:P
    Dejlig inspirerende at følge med i udviklingen af den.

    SvarSlet