fredag den 10. september 2010

Påfuglekjolen, -inderste lag

Jeg har det sidste år arbejdet på en viktoriansk kjole der virkelig er stor! Det er en balkjole fra 1860, syet i silke fra Goa og dekoreret med påfuglefjer. Projekter er i høj grad blevet forsinket af mit apoteksophold og mit bryllup der hver især tog en del tid ud af kalenderen.

Nu er projektet kommet så langt, at jeg lige så stille kan begynde at vise billeder frem af de forskellige dele.

Inderste lag af kjolen er som sædvanlig et basislag med chemise og et corset. Her er det bordeaux corset som afløser mit gamle hvide corset. Og ja, det er det som er med i Ole Lynggaard reklamerne.
Igen er der brugt corsage drejl som bærende lag, spiralstivere til at forme og planchette foran, så den er let at komme ind og ud af. Yderstoffet er bordeaux silke, og kantebåndet er lavet af samme stof og syet på i hånden. Mønsteret er modificeret fra Truly victorians, så det går ned over siderne og bagtil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar