mandag den 15. oktober 2012

Den gule housewife kjole

Siden dengang jeg syede til det pastel tea-party jeg skulle til, har jeg drømt om en lækker 50'er kjole i let pinup stil. Stort skørt, søde accessories, højt hår og rød mund.

I foråret fik jeg syet kjolen, og her i sensommeren fotograferet den.

Kjolen består af en tætsiddende overdel (samme mønster som den stribede kjole), syet på en fuld cirkel underdel. Det gule stof er meget tyndt, så det er syet sammen med et hvidt lag bomuldspoplin for at gøre det mindre gennemsigtigt og give et bedre fald.
Under kjolen bruger jeg den hvide petticoat der hørte til det oprindelige projekt, men jeg har kortet den af, så den kun er 60 cm lang, og derved IKKE stikker ud under kjolen. Jeg prøvede den med kjolen en enkelt gang hvor den var 10 cm længere, og det så virkelig dumt ud. 
Af accessories har jeg et par falske blomster fra H&M og et par gule pumps jeg købte til 100 kr via trendsales. Forklædet var en sidste øjebliks indskydelse, men jeg syntes det passer ret godt til.

Fotograf: Steffen Lefort Photography: www.steffenlefort.com



Kjolen er i øvrigt kraftigt inspireret af det her billede fra Gil Elvgren: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar