fredag den 4. maj 2012

Et lille lommetørklæde

En del af den ønskeliste jeg har for mit civil-war outfit er et lommetørklæde. En lille detalje, der enten nemt kan udelades eller løses med et billigt indkøb, men som jeg selvfølgelig skal gøre besværlig...

Jeg fik min mand til at købe en pakke hvide lommetørklæder med hjem fra en herretøjsbutik, og vaskede dem så de ikke vil krympe mere. Så håndsyede jeg en blondekant på fra Handler Textiler, med ca 4 sting pr cm. Det bliver ca 560 sting for et 35*35 cm lommetørklæde, hvilket jeg ikke lige havde tænkt over da jeg gik igang...
Ved at håndsy blonden på så fint kan den sys på uden at overlappe med selve lommetørklædet og derved få en endnu finere tekstur.


Jeg er vældig glad for mit lommetørklæde, men laver nok kun det ene. Hvis jeg rent faktisk får brug for ekstra, hugger jeg resten af de blondefri vi har liggende og er en smule ufashionabel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar