tirsdag den 29. maj 2012

Gil Elvgrens pin-up piger


Jeg er svært glad for 50'er pin-up stil, og især Gil Elvgrens kalenderpiger fra 40'erne og 50'erne. Derfor har jeg i et stykke tid prøvet at lave nogle af kjolerne fra hans kalender-billeder. De første par forsøg gik ikke vildt godt, men her i min ferie i Maj lykkedes det mig at få en af kjolerne på plads!

Det lækre ved de kjoler der ofte optræder i Elvgrens billeder er også 'rigtige' kjoler, dvs kjoler man rent faktisk kan have på en sommerdag hvor man dresser en smule op, men hverken skal til fest eller klædes ud. I billederne poserer pigerne så 'frækt', (det var det jo i samtiden), men i dag fremstår de næsten uskyldige eller ihvertfald naive. 
Nu hvor jeg poster billeder af mig selv ved siden af Elvgrens piger vil jeg i øvrigt meget gerne minde om, at maleren var ivrig bruger af datidens photoshop-slankekur og redigerede malerierne til ret 'æstetiske' mål.
 

Som sædvanligt vil jeg vildt gerne lave et fotoshoot med den her kjole, med korrekt undertøj (til silhouetten) og fine røde sko og retro makeup og hår. Eller i det mindste bare med makeup og strømper på:)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar