lørdag den 17. marts 2012

Ønskelisten

Ok,
her er så overblikket over hvad jeg har brug for, hvis jeg skal være rigtig fashionabel til skovturen d. 9. juni med Civil War folkene:

Undertøj:
Chemise og pantaloons eller et sæt combinations
Corset
Strømper
Crinoline
Petticoat

Ud af undertøjet har jeg pt combinations, corset, crinoline og petticoat. Strømperne bliver et par knælange hvide bomuldssokker fra H&M. Jeg håber at få tid til at lave et farvekoordineret sæt med chemise, pantaloons og corset, men eftersom disse ting ikke bliver set når showet er igang, så er de langt nede på to-do listen.



Ydertøj:
Bluse
Bolero
Skørt
Sko
Hat

Ydertøjet er inspireret af en brun kjole fra Danmarks Nationalmuseum, som jeg har været vild med de seneste 4 år. Da jeg allerede har uld liggende i kælderen der matcher, men ikke har helt nok til en fuld kopi, bliver kjolen derfor modificeret lidt, så jeg ikke skal ud og købe nyt stof.

 Den brune kjole fra Nationalmuseet. www.tidenstoej.natmus.dk er desværre lukket ned efter at Nationalmuseet fik ny hjemmeside.

Endelig har jeg brug for en uld-kappe der matcher kjolen, og en række accessories: Handsker, lommetørklæde, parasol, vifte og taske. Hverken kappe eller accessories er dog høj prioritet, da det er selve kjolen er der vigtig i første omgang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar