onsdag den 2. november 2011

Combinations -mønsteret

Truly Victorian sælger et mønster på viktorianske combinations for 13,5$ ~75 kr + porto, hvilket er en smule dyrt i forhold til hvor nemt det er for mig at konstruere det selv.

Her er derfor et par billeder fra mønsterkonstruktionen:

 Mønsteret fra min gamle chemise (inderkjole) blev brugt til at bestemme halsudskæringen.

Mit gamle grundmønster til bluser blev brugt til at bestemme resten af formen.

Herimellem kom så en enorm mængde fidlen med mønsteret, mit buskemønster m.m. Resultet blev sådan her:

Som man kan se, har jeg ikke klippet detaljerne på buksebenene, men venter med dem til jeg har prøvet sættet på. Nu skal delene bare sys sammen, og eventuelle rettelser ordnes på stoffet. Jeg endte med at bruge almindeligt bomuldslærred, da jeg ikke kunne finde noget blødere i naturstof, uden at det enten var silke eller gennemsigtigt. Jeg er lidt bekymret for om det bliver for stift, men nu må vi se.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar