mandag den 31. oktober 2011

Viktoriansk undertøj -Combinations

I sommers solgte jeg min hvide viktorianske kjole, inklusive alle underlagene. Det var helt fint, jeg havde brug for et nyt og bedre corset, og resten af undertøjet var farvematchet til corsettet. Men resultatet er nu, at jeg ikke har noget undertøj til at have på under de viktorianske rober.

Jeg har støvet en del rundt på nettet efter inspiration, og faldt over den del:

Combinations fra Truly Victorian

MadameKats undertøj fra en underwear breakfast

Before the Automobile, -en finsk syblog

Kan i genkende et systematisk brug af sort og hvid?
Min plan er at lave et sæt combinations som dem fra Truly Victorian, og dekorere dem med resterne af blonde fra min sorte 50'er petticoat. Det skal nok blive godt!

Her er designskitsen:

2 kommentarer:

  1. Er ret pjattet med de der combinations og overvejer at sy en selv, men der melder sig det helt praktiske problem: hvordan kommer man på toilettet? Hvor/hvordan åbner man? Er de bundløse?
    Kh
    Karin

    SvarSlet
  2. Hej Phantasteria,
    combinations (og de pantaloons/bloomers) er bundløse på den måde, at de er åbne mellem de to bukseben. det føles rimeligt mærkeligt, men når mønsteret er lavet lidt løst over hofterne, så overlapper benene pænt, og man kan ikke rigtig se det. Jeg vil dog normalt tage en g-streng på inden under, for en sikkerheds skyld.
    Jeg foretrækker dog mit nye sæt med en chemise og et par pantaloons, eller bare at have en chemise på.

    SvarSlet