fredag den 21. januar 2011

Smaragdgrøn silkekjole

I begejstring over mit nye grundmønster besluttede jeg at sy en kjole til at bruge juleaften. Jeg fik for ca 5 år siden noget smaragdgrøn silke af mine svigerforældre, og da vi skulle holde jul med dem, var det meget passende at det kunne blive brugt der.

Der var kun 1,5 m stof i 90 cm bredde, så jeg valgte at lave en ærmeløs kjole, hvor skulderstykket går ned over skulderen. Valget med en lav ryg-udskæring var rent design, da jeg syntes det ser pænt ud.
Da silke er ret sart, valgte jeg at forstærke det med et lag bomuldslærred, så det bliver bomulden der tager sliddet, og forstærke taljen med et smalt bånd, syet fast i foeret og ved lynlåsen. Resultatet er en tætsiddende kjole, der ikke er i risiko for at lave strækmærker i stoffet ved syningerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar