lørdag den 24. november 2012

Den ternede kjole -overdelen

Her er så begyndelsen til overdelen på den ternede kjole.

Mønsteret er TV440 Pagoda bodice fra Truly Victorian, som jeg også baserede den brune promenadekjole på. Denne gang har jeg dog holdt mig helt til mønsteret, og de eneste modifikationer er derfor dem, der søger for at mønsteret passer specifikt min krop.

Truly victorians TV440 Pagoda bodice


 Overdelen består af en ternet bomuld i hvid, mørkegrå og dueblå, som er foret med en ensfarvet dueblå bomuld, der matcher. Man kan se den dueblå farve på indersiden af ærmerne. PT mangler overdelen at få lagt en belægning hele vejen rundt i kraven, foran og i forneden, at få lavet knaphuller og isyet knapper.


I Stofogstil i Roskilde fandt jeg nogle simple metalknapper beregnet til at blive overtrukket med stof, og dem er planen at bruge hele vejen ned foran. Endelig skal jeg sy en aftagelig hvid krave, der får en smule blonde på, og nogle aftagelige hvide inderærmer, så jeg ikke viser mine bare arme inde under de her løse ærmer.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar