torsdag den 27. oktober 2011

Vintage Petticoat

Så fik jeg nallerne i de sidste meter blonde. Ingen cykeltur dog, men en fin mor-datter tur, inkl. tur til Torvehallerne. Hvor passer syning og madlavning dog godt sammen.

De sidste kanter i bunden fik blonde på, og skørtet blev monteret på en sort elastik i ca. 2,5 cm bredde. Jeg tilføjede en smule blonde på ved elastikken også, -nu har jeg jo rigeligt.


Det var først efter at jeg havde syet elastikken på, at jeg fik testet længden på skørtet. Og minsandten om ikke det var 10 cm for langt? Frem med saksen, af med de øverste 10 cm skørt, og på med en ny elastik. Godt at jeg havde nok af både elastikken og blonden.


Jeg har indtil videre ikke syet skørtet sammen i en cirkel, men har istedet sat en hægte i elastikken, så man lukker det på den måde. Det har jeg gjort ud fra den lidt tåbelige ide om, at så kan det bruges til burlesque, men det er lidt fjollet, da jeg har besluttet ikke at danse det selv. (Jeg leder stadig efter en dygtig og flot danser jeg kan sy ting til, men det er en anden historie.)
Den første og vigtigste funktion for det her skørt er at det skal kunne bruges som rigtigt tøj til fester, så det skal være optimeret til det. Planen er derfor at sy skørtet sammen hele vejen ned langs åbningen, og lave et skørt 100% beregnet til pænt brug, og ikke en hybrid der kan bruges til alt og intet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar