mandag den 3. oktober 2011

Blåt underbust corset

 Jeg har i et stykke tid haft et halvfærdigt underbust corset liggende i min bunke af 'igangværende' syprojekter, med den plan at jeg ville dynge det til med simili sten. Efter at jeg endelig fik færdiggjort selve syarbejdet, har jeg dog erkendt, at det har langt flere anvendelsesmuligheder hvis jeg efterlader det som det er.

Efter jeg har haft det på et par gange har jeg måtte erkende at jeg ikke har korrigeret nok for, at hofte-taljeforholdet ændrer sig når man snørres ind. Mens taljen er blød og føjelig vil hofteben blokkere for indsnørringen. Derved bliver forskellen i omkreds betydeligt større, og corsettet skal være syet til disse mål og ikke ens normale.
Alt dette vidste jeg godt, men har åbenbart været for konservativ i mine forventninger til hvordan min egen talje ville reagere.

Here goes: Det blå underbust corset.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar